Open top menu
23 Haziran 2013 Pazar

Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.
Askeri harekât, siyasi faaliyetlerin ümitsiz olduğu noktada başlar.
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
En doğru, en hakiki tarikât, medeniyet tarikatıdır.
Acizler için imkansız, korkaklar için müthiş gözüken şeyler kahramanlar için idealdir.
Arkadaşlar! Gidip, toros dağlarına bakınız, eğer orada bir tek yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu dünyada hiç bir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.
Bu millete çok şey öğretebildim ama onlara uşak olmayı bir türlü öğretemedim.
Bu memleket tarihte Türk’tü, o halde Türk’tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
Biz doğrudan doğruya millet severiz ve türk milliyetçisiyiz. Cumhuriyetimizin dayanağı türk topluluğudur.
Biz türkler, ruhen demokrat doğmuş bir milletiz.
Bu millet kılı kıpırdamadan dava uğruna canını vermeye razı olmasaydı, ben hiçbir şey yapamazdım.
Ben size taarruz emretmiyorum. Ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman içinde yerimize başka kuvvetler ve başka komutanlar geçebilir.
Ben gerektiği zaman, en büyük hediyem olmak üzere, Türk milletine canımı vereceğim.
Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız, bu kâfidir.
Benim fıtratımda bir gayritabiilik varsa, türk olarak dünyaya gelmemdendir.
Biz öyle milliyetçileriz ki, bizimle iş birliği yapan bütün milletlere saygı duyar ve riayet ederiz.
Biz ne bolşevikiz, ne de komünist: ne biri, ne diğeri olamayız. Türkler milliyetperver ve dinlerine hürmetkar bir millettir.
Bizim hükümet şeklimiz tam bir demokrat hükümetidir.
Bir millet savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuyla mümkündür.
Bizim milletimiz, vatanı ıçin, hürriyeti ve egemenliği ıçin fedakâr bir halktır.
Bütün ümidim gençliktedir.
Bir türk dünyaya bedeldir.
Bizim başka milletlerden hiçbir eksiğimiz yok. Cesuruz, zekiyiz, çalışkanız, yüksek amaçlar uğrunda ölmesini biliriz.
Büyük şeyleri büyük milletler yapar.
Başarılarda gururu yenmek, felaketlerde ümitsizliğe direnmek lazımdır.
Bir milletin sanat yeteneği güzel sanatlara verdiği değerle ölçülür.
Birbirimize vereceğimiz işaret şudur: ileri, daima ileri.
Beni övme sözlerini bırakınız, gelecek için neler yapacağız onları söyleyiniz.
Bizim dinimiz en tabi ve makul dindir ve ancak bundan dolayıdır ki son din olmuştur.
Bir dine tabii olunması için akla, fenne, ilme ve mantığa uygun olması lazımdır. Bizim dinimiz bunlara tamamen uygundur.

Different Themes
Written by Lovely

Aenean quis feugiat elit. Quisque ultricies sollicitudin ante ut venenatis. Nulla dapibus placerat faucibus. Aenean quis leo non neque ultrices scelerisque. Nullam nec vulputate velit. Etiam fermentum turpis at magna tristique interdum.

0 yorum