Open top menu
12 Ağustos 2012 Pazar

Beyin fırtınası, 1953 tarihli Uygulamalı Hayalgücü (Applied Imagination) adlı kitapla popüler oldu. Fakat Yale Üniversitesi’nden araştırmacılar 1958’de insanların tek başına, grup halinde olduğundan daha yaratıcı olduğunu kanıtladı. Esasında, Oklahoma Üniversitesi’nden Profesör Michael Mumford’a göre yaratıcılığı tetiklemesi amacıyla yaygın kullanılan tekniklerin yarısı faydasız ve hatta olumsuz etki yaratıyor.


Mumbord, piyasadaki yaratıcılığı geliştirme ürünlerinin çoğu için “Hepsi çöp” diyor. İster yetişkinlere ister çocuklara yönelik olsun, bu programların en kötüleri sadece hayal gücü alıştırmalarına, duyguları ifade etme yöntemlerine, betimlemeye odaklanıyor. Hepsi, tek yapmanız gerekenin doğal yaratıcılığınızı kabuğundan çıkarmanız olduğunu anlatan kolay fikirleri pazarlıyor. Neyse ki yaratıcılık sürecini gerçekten hızlandırmak için başka yollar var.


Sakın ‘yaratıcı ol’ demeyin


Bu tip bir yönlendirme insanların sadece donup kalmasına yol açabilir. Yine de, Georgia Üniversitesi’ndenMark Runco’ya göre “Sadece senin bulabileceğin, hiç kimsenin düşünemeyeceği bir fikir bul” demek çok daha faydalı. Runco deneylerinde bu tavsiyeyi kullandığında, yaratıcı tepkilerin iki katına çıktığını söylüyor.


c edin!


Neredeyse her türlü algı yarım saatlik aerobik egzersizleriyle geliştirilebilir; yaratıcılık dâhil. Egzersizin türü çok da önemli değil; etkisiyse en az 2 saat sürüyor. Fakat bir riski var, bu sadece fiziksel formu iyi olanlar için geçerli. Düzenli egzersiz yapmayanlarda yorgunluk kısa süreli faydalara mâni olabilir.


Ara verin


Aynı anda iki proje üzerinde çalışamazsınız. İşlerden birine hemen çözüm bulamayacaksanız, kendinizi öteki işe kaydırın. Böylece daha fazla iş vaktinde biter.Makalelerini kafasında olgunlaşmaya bırakan akademisyenlerin daha fazla makale yayınladığını gösteren araştırmalar var.


Dilek kutusunu boş verin


Paris’teki ESCP Avrupa İşletme Okulu’ndan Profesör Isaac Getz’e göre bir kurumda inovasyonu arttırmak istiyorsanız, yapılacak ilk şey şikâyet kutusunu kırıp atmak. Kutuda, duvarda, e-postayla, ne şekilde olursa olsun bu tarz dilek ve şikâyet formları gelişimin önünü kesiyor. Çünkü çalışanlar, fikirlerinin bürokrasinin kara deliğinde kaybolduğunu düşünüyor. Bunun yerine, çalışanlar kendi fikirlerini uygulayabilmeli.


Diğer kültürleri keşfedin


Northwestern Üniversitesi’nden Adam Galinsky’nin yaptığı 5 deney, yurtdışında yaşayanları yaratıcı görevlerde daha başarılı olduğunu gösteriyor. Ayrıca birinci veya ikinci nesil göçmenler ve ikinci bir dili anadili kadar iyi konuşanlarda yaratıcılık ortalamadan daha yüksek. Teori, çok kültürlülüğün insanları uyum sağlamaya ve esnek olmaya zorladığı yönünde. Galinsky’nin laboratuarında Çin hakkında 45 dakikalık bir sunum izleyen insanların bile yaratıcı faaliyetlerinde bir hafta içinde artış gözlendi.


Bir tutkunuz olsun


Rena Subotnik, Amerikan Psikoloji Derneği’yle yaptığı çalışmada çocukların yaratıcı yetişkin bireylere dönüştükleri süreci inceledi. Çocuklar, derin tutkularına izin verildiği takdirde çok daha başarılı oluyor. Subotnik “Kendisini belirli bir alanla özdeşleştiren çocuklar daha disiplinli ve sorunlarla mücadelede daha becerikli” diyor. Aksine birçok konuya yüzeysel ilgi gösteren çocuklar, sorunların üstesinden gelmekte aynı odaklanmayı sağlayamıyor.


Ekrandan uzaklaşın!


Teksas Üniversitesi’nden profesör Elizabeth Vandewater’a göre, bir çocuğun televizyon karşısında geçirdiği her saat yaratıcı aktivite zamanından yüzde 11 azaltıyor. Yani oyun oynayarak kendine yetme özelliği geliştirmeye daha az zamanı kalıyor. (Pro Bronson - Ashley Merryman)

Different Themes
Written by Lovely

Aenean quis feugiat elit. Quisque ultricies sollicitudin ante ut venenatis. Nulla dapibus placerat faucibus. Aenean quis leo non neque ultrices scelerisque. Nullam nec vulputate velit. Etiam fermentum turpis at magna tristique interdum.

0 yorum