Open top menu
9 Nisan 2012 Pazartesi

Gelişimin latans döneminde sosyal farkındalık ve kendini farkındalık önemli ölçüde artar.Latans yaşı çocuğu giden ebeveyni kendini reddi gibi algılayabilir.Baba ayrılığı olan latans çağı erkek çocukları, cinsiyet özdeşimin de bozukluklara yatkındır.


Davranışsal Tepkiler


Bir kaç çalışma latans dönemi populasyonda; erkeklerin (tıpkı okul öncesi çocuklar gibi) kızlara oranla daha fazla kızgınlık ve stres gösterdiklerini tanımlamıştır.Çocukların ebeveyne duydukları öfke iki kaynakatan ileri gelebilir: birincisi kendilerinin onlar tarafından reddedilmeleri, ikincisi Bir ebeveyne diğeri tarafından yapılan kötü muamele.Bu düşünce ile çoğu erkek çocuk kızgınlıklarını;öğretmenleri ve arkadaşları üzerine kaydırabilmektedir.Bazı çocuklar ise direkt ve açık olarak “babanın ayrılıp gitmesinden” annelerini suçlamaktadır.Santrock yaptığı çalışmada latans dönemi erkek çocuklar; okul öncesi çocuklara oranla boşanma sonrası daha fazla agresyon göstermektedir. Bu agresyonları aile dışındaki kişilere de kayabilmektedir.


Emosyonel Tepkiler


Bu dönem çocuklarının düşünme biçimleri okul öncesi dönem çocuklarından farklıdır.Onlar; mantıklı olarak düşünmeye ve birçok olayın anlamlarını, nedenlerinin ve sonuçlarını daha derinden anlayacak bir düzeye ulaşmışlardır.


6-8 yaşındaki çocuklar fantazi veya inkar ile üzüntü ve yaslarını geçiremezler.Regresyon gözlenebilir. Agresyon genellikle velayet üzerinde olan anneye yönelir. Diğer ebeveyn aktif olarak yardımcı olmasa bile tipik olarak çocuklar ikisini de sadık kalır. Sonuç olarak: hem okul başarısında hem de arkadaş ilişkilerinde azalma; geç latans dönemi çocukların yarısında gözlenir. 1 yıl içinde bu problemlerin çoğu düzelir.


Aile ilişkileri


Wallerstein ve Kelly ve Adams : boşanma ve ayrılık yaşayan ergenlerin aile ilişkileri dışında tipik olarak destek ararlar. Bu ergenlerin gelişimsel olarak bireyselleşmeye hazırlanmasıyla ilişkilidir.Buna karşın latans yaşı çocukları gelişimsel olarak aileden bireyselleşmeye hazır değildir ve bu nedenle destek arayışı aile ile sınırlıdır. Bu nedenle aileyi barıştırma gayretleri içinde olabilirler.


Okul başarısı


Hetherington, Camara ve Fatherman; ebeveyn yokluğu ve akademik başarının araştırıldığı 58 çalışmayı analizlerinde; tek ebeveynli ailelerin çocuklarının daha düşük notlar aldıklarını bildirmektedirler. Babanın elvirişli olduğu durumlarda erkek çocukların notlarının daha iyi olduğu saptanmıştır. Şunu akılda tutmak önemlidir: Babanın olmadığı evde, anne otoriteyi güç kullanarak erkek çocuğun agresyonunun bastırmaya çalıştığı belirtilmektedir.


Uzun Dönem Etkileri


Wallerstein ve Kelly: 5 yıllık takip ettikleri: 9-12 yaş erkek çocuklarında yaptığı araştırmada boşanma kararı veya erken yas evresinde kızgınlık yaşayan grubun, kızgınlığının daha da arttığını belirtmektedir. Bunların davranım bozukluğu belirtileri; öfke patlamaları, anne-babaya karşı gelme,suç işleme, okul başarısızlığı ve okuldan kaçma gibi sorunları daha sık gösterdiği yolundaydı.Akut evrede anne-babalarını suçluyor, arasıra kendilerini ailelerinden yalıtıyor, geri çekiyorlardı.


Walter ve Ramber: latans döneminde boşanmayı yaşamış erkek çocukların ergenlik döneminde okul başarısızlığı ev okuldan kaçma olaylarını sık yaşadıkları, oysa bu dönemdeki kızların okul problemleri az gösterdikleri yolundaydı. Kurdek ve Berg: latans döneminde boşanma yaşamış çocukları 10 yıllık takiplerinde, kızların erkeklere oranla anlamlı derecede daha iyi uyum sağladığını belirlemiştir. Kızlar erkeklere oranla boşanmayı daha kabullenici oluyor, babayla temasın kaybına daha az olumsuz tepki gösteriyorlardı..

Different Themes
Written by Lovely

Aenean quis feugiat elit. Quisque ultricies sollicitudin ante ut venenatis. Nulla dapibus placerat faucibus. Aenean quis leo non neque ultrices scelerisque. Nullam nec vulputate velit. Etiam fermentum turpis at magna tristique interdum.

0 yorum